La ciudá tendrá de jacer "daque sacrificios" p´aselá-l 'Centro Botín'

NULL
| 31.10.2011

centro_botinEl presidenti de Cantabria, Ignacio Diego, anunció el miérculis que Sanander tendrá de jacer “daque sacrificios” pa nu perdé-la gran oportunidá que supón la creación del Centro Botín de las Artes. Unas palabras que barruntan que a pesar de la total oposición de la sociedá sananderinu a la ubicación del centru, sedrá'l mecenas quin decida ondi ponelu.

Tantu él cumu l'alcalde de Sanander y el presidenti de la Autoridad Portuaria, el expresidenti utonómicu José Joaquín Martínez Sieso, estuvierin nuna mesa reonda qu´entarajiló el Colegio de Arquitectos de Cantabria (COACAN) pa discutir del juturu frenti marítimu y la ubicación del Centro Botín. Los tres caporales conservadoris resaltarin la emportancia del proyeutu y la necesidá de tomar dicisionis atrivías dimpués d´ascuchá-lo que dijo la sociedá sananderinu.

L'alcaldi de Sanander reiteró que l'arquiteutu Renzo Piano está amejorando'l proyeutu y tovía nu sabi qué dió en cambear. Ensin embargu, polas sus palabras y lo que ya culló al periódicu El Diario Montañés paez que la su solución es joyá-la carretera enti l'Hotel Bahía y la reonda del Banco Santander y echá l'edificiu más al gallegu. Asina nu habría de movesi la Machina y podrían engrandase los Jardines de Pereda.

Onqui l'alcuentru juera presentáu cumu un asuntamientu, tres de los sus espichis los tres pulíticos trispusierin a un autu del Partíu, dejando a los casi cien asistentis ensin ser pa priguntar. Las upinionis de los más d'ellos juerin que mové-l'edificiu unos pocos metros nu soluciona el problema de la ubicación y que desistin otras alternativas cumu la zona de Varaderu u San Martín. Tamién jue ojetu de juertis créticas el decanu del Colegiu, ya que ha estáu gutu nesti tema, ulvidando la upinión de los más de los arquiteutos.

Esta nu es la única muvición qu´escuminnció ena capital de Cantabria escontra'l proyeutu de la Fundación Botín, ya que esta mesma semana tamién pareció un testu col llamatu Informe Albareda, nel que se pidi que se paren toas las autuacionis pa levantá-l Centro Botín. Arquiteutos, investigaoris, arqueólogos e hestoriaoris custionan qu´el muelli d´Albareda sea una güena zona pa levantalu dijendo que razones de decensa del patrimoniu, vialidá y legalis aconsejan parase bien a cavilalo. Enti los firmantes está José Luis Casado Soto, direutor del Muséu Marítimu u Ramón Maruri, catedráticu d'Hestoria de la Universidá de Cantabria.