Sanander dimpués de 2014

Jisús S. Redacción.
| 09.06.2013

sanander_post_2014L'alcaldi' Sanander, Íñigo de la Serna, tien puestu l'oju nel añu 2014. Nu tien cuartos pa jacer obras que sean pa li asigurá-la releición nel 2015, polo que enjotóse con dos proyeutos estrella enos que aplicase con cuicía pa que se vea daqué de la su gistión. Los dos están arrelacionáos y col 2014 cumu ujitivu. Unu es el Mundial de Vela y las infraestruturas anejáas nel puertu, y l'otru el centru d'arti Botín.

El Mundial de Vela, que diba ponemos nel mapa planeteriu, no paez arrancar bien. Las obras públicas s´acabarán a tiempu pero el impautu ena ciudá d´esti eventu no está claru. Algunos regatistas avezáos ya avisarin que un mundial d´esti deporte no es angú que mueva masas, polo que las obras sedrán un gastu desageráu pal binificiu culómicu que sacará la ciudá. Abora son los propios organizaores los que dicin que el patrociniu priváu, la forma principal de sacar cuartos pa enterajilar el mundial, no va bien y sedrá difícil cumplir las espetativas. Un avisu de que quiciás too quede en nada y dimpués de la promesa de miles y miles de visitantes solo mos alcordemos de la duna escalonáa.

El otru gran proyeutu del 2014 es el centru botín, la mayor inversión priváa en cultura  que jamás jízose en Cantabria. Al presentase a la sociedá alcontró una juerti oposición porque echaba a un lau la machina y era un edificiu pocu curiosu. Cambiarin la ubicación pa caltener la machina, amejorarin el proyeutu arquitetónicu y soterrarin la carretera pa jacelu más guapu pero las dudas sobre la su ubicación continúan. Pero amás de la su ubicación, el problema del Centru Botín es que el su conteníu, la razón pola que se mos diz que tenemos de sacrificar el mejor peazu de la ciudá, no tien un marcu claru. Las declaraciones de los sus responsables que caa semana vien publicitando El Diario Montañés no dejan tranquilu sino que asustan. Las palabras de Fátima Sánchez, direutora del juturu centru, a El Diario Montañés el pasáu 25 de mayu son revelaoras. “No hay comparanza col Guggenheim porque es otru tipu proyeutu” diz jeringando los argumentos del propiu alcalde de Sanander. Sedrá un proyeutu “muy local” y generará sinergias “cola cornisa Cantábrica”, añade esbarriando las esperanzas d´una proyeción internacional. Y lo peor, los ojetivos declaráos. Primeru, continuar colas actividades que la Fundación Botín, que tien gran importancia pero que no necesitan d´un edificiu nuevu ni son p´ajuntar miles de presonas. Sigundu y más difícil sigún Fátims Sánchez, crear un espaciu de contautu cola genti pa emburriar la creatividá ena ciudá. ¿Otru centru cívicu? No es cincillu entender qué tendrá el Centru Botín pero al final uno camienta que too quedará en otru pilu d´hormigón a la par del mar jiciendo una ringlera cola sede central y el CPD del Banco de Santander.

Ensin miles de visitantes pal Mundial de Vela o el Centru Botín, la jumera de fastos del 2014 puei tener un espertar amargáu que pagará la ciudá durante años.

Territorio: