Otra manera de gastar luz

Jisús S. Redacción.
| 28.10.2012

som-energiaSigún el modelu de liberalización del mercáu energéticu, desistin empresas suministraoras que tienin monopoliu en cáa zona (casu d'E.On en Cantabria), peru la comercialización de la luz está en abertal polo que cualquier empresa puei dedicase a vendela al consumior. L'ojetivu' la reforma era abajá-'l preciu del ricibu' la luz peru nu jue asina y cumu denuncian las asociacionis de consumioris, cambear de compañía solu sirvi p´ajorrar unos 15-20 euros al añu.

 

Sin embargu, esta liberalización deja que puean crease empresas cola solera d´un gastu de luz responsabli cumu Som energía. Surdía alredior de genti' la Universidá de Girona, es una coperativa dedicá a la comercialización d´inirgía. Aprovecha el mercáu n´abertal pa comprar luz y vendela dimpués a los sus asociaós. La diferencia es que tola luz que vendi vien d´inirgías renovablis y que nu tien los márgenis de binificiu d´empresas grandis . Otras compañías también ufrecen la pusibilidá de gastar eletricidá de juentis renovablis, pero con un mayor costi. Som energía, gracias al ajorru en publiciá y estrutura puei dar un preciu hermanu del de la luz d´origen convencional (plantas de gas, carbón, etc).

Esta coperativa tamién tien proyeutos de generación. Autualmente el 35% de la luz que gastan los sus afiliáos vien de las sus propias planchas fotovoltaicas, peru está levantando plantas d´inirgía solar, eólica y biogás p´asganzá-'l 100%.

La coperativa cunta con casi 4000 socios y es bien cincillu poder arrimase a ellos participando cumu coperativista. El cambéu de la compañía autual a Som Energia se jaz nun procesu bien ligeru y tien grupos d'apea localis por tol Estáu pa jirmar pol proyeutu.

Territorio: